Χειρουργός Ουρολόγος Αθήνα Ιωάννης Σ. Μπουζαλάς, Καρκίνος Προστάτη, Συμπτώματα του Καρκίνου του Προστάτη

Ο καρκίνος του προστάτη συχνά δεν προκαλεί κανένα σύμπτωμα στα πρώιμα στάδια. Δυσουρικά ενοχλήματα(συχνουρία, εξασθενημένη ροή ούρων, κ.ά.). Αιματουρία. Διαταραχές της στύσης. Ακράτεια ούρων. Οστικά άλγη.

Συμπτώματα του Καρκίνου του Προστάτη

Ο καρκίνος του προστάτη συχνά δεν προκαλεί κανένα σύμπτωμα στα πρώιμα στάδια. Γι’ αυτό τον λόγο σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και αν ο ασθενής επισκέπτεται τον οικογενειακό του γιατρό δεν προκύπτει κανένα στοιχείο που να αξιολογείται ως ύποπτο. Κατά συνέπεια αρκετοί καρκινοπαθείς δεν ανακαλύπτονται από τον οικογενειακό τους γιατρό μέχρι το σημείο που ο καρκίνος έχει ξεφύγει από τα όρια του προστάτη. Είναι επομένως σαφές ότι ο ειδικός γιατρός που πρέπει να ασχολείται με το ουροποιητικό σύστημα είναι αποκλειστικά ο ουρολόγος και όχι ο παθολόγος ή ο γενικός γιατρός που επισκέπτεται συχνότερα ο γενικός πληθυσμός.

Με την εξέλιξη της νόσου και καθώς ο όγκος μεγαλώνει μπορεί να πιέζει και να προκαλεί στένωση στην ουρήθρα, αποφράσσοντας έτσι την ροή των ούρων. Σ’ αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να παρουσιαστούν τα εξής συμπτώματα:

•    Συχνουρία

•    Δυσκολία στην έναρξη της ούρησης
•    Πόνος κατά την ούρηση
•    Εξασθενημένη ροή ούρων
•    Διακεκομμένη ροή ούρων
•    Αίσθημα ατελούς κένωσης της κύστης
•    Νυκτουρία
•    Αιματουρία

Ωστόσο θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι παρόμοια συμπτώματα μπορεί να εμφανισθούν και σε άλλες παθήσεις του ουροποιητικού, όπως η καλοήθης υπερπλασία του προστάτη και οι φλεγμονές.

Εάν ο όγκος ξεφύγει από τα όρια του προστάτη και παρουσιάσει μεταστάσεις στα οστά, μπορεί να προκαλέσει οστικούς πόνους. Τα οστά της  σπονδυλικής στήλης και της λεκάνης είναι τα συχνότερα σημεία οστικής μετάστασης. Έτσι μπορεί να εμφανιστούν:

•    Πόνος στην μέση, στα ισχία και στους μηρούς
•    Επιμένων πόνος στα οστά
•    Απώλεια όρεξης και βάρους