Χειρουργός Ουρολόγος Αθήνα Ιωάννης Σ. Μπουζαλάς, Καρκίνος Προστάτη, Εισαγωγή

Συχνότερος καρκίνος στους άνδρες του δυτικού κόσμου. 1 στους 6 άνδρες θα διαγνωσθεί με καρκίνο προστάτη στη διάρκεια της ζωής του. Δεύτερη αιτία θανάτου μετά τον καρκίνο του πνεύμονα. Μέση ηλικία διάγνωσης: 66 έτη.

Εισαγωγή

Ο καρκίνος του προστάτη αποτελεί στις μέρες μας ένα από τα κυρίαρχα ιατρικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο ανδρικός πληθυσμός.

<br>Είναι ο συχνότερος καρκίνος στους άνδρες του δυτικού κόσμου και η δεύτερη αιτία θανάτου μετά τον καρκίνο του πνεύμονα.
Είναι μια νόσος όπου ορισμένα από τα κύτταρα του προστάτη διαιρούνται και πολλαπλασιάζονται ανεξέλεγκτα σχηματίζοντας καρκινικούς όγκους.
Τα καρκινικά κύτταρα μπορεί να επεκταθούν και να καταστρέψουν σταδιακά όλον τον προστατικό αδένα, όπως επίσης και να διεισδύσουν στους γύρω ιστούς και όργανα.
Μπορούν ακόμα να επεκταθούν και σε απομακρυσμένα όργανα (μετάσταση) μέσω της αιματικής ή της λεμφικής οδού.

'Εχει αποδειχθεί από μεγάλο αριθμό μελετών η ύπαρξη οικογενειακής προδιάθεσης. Οι άνδρες με συγγενείς πρώτου βαθμού π.χ. πατέρα ή αδερφό με ιστορικό καρκίνου του προστάτη, οποιουδήποτε σταδίου, έχουν διπλάσια πιθανότητα εμφάνισης της συγκεκριμένης πάθησης.

Γενικά η νόσος εξελίσσεται αργά και σε αρχικά στάδια δε δίνει συμπτώματα.
Σε προχωρημένα στάδια, λόγω της επέκτασης των καρκινικών κυττάρων, μπορεί να εμφανισθούν συμπτώματα που οφείλονται σε διαταραχή της λειτουργίας της ουροδόχου κύστεως όπως συχνουρία, δυσουρία, επίσχεση ούρων, αιματουρία, κ.ά. Ωστόσο θα πρέπει να διευκρινισθεί ότι παρόμοια συμπτώματα μπορεί να εμφανισθούν και σε άλλες παθήσεις του ουροποιητικού όπως η καλοήθης υπερπλασία του προστάτη και οι φλεγμονές.