Χειρουργός Ουρολόγος Αθήνα Ιωάννης Σ. Μπουζαλάς, Υπερδραστήρια κύστη

Υπερδραστήρια ονομάζεται η κύστη, η οποία δημιουργεί ξαφνικά μία επείγουσα ανάγκη για ούρηση, ακόμη και όταν δεν είναι γεμάτη.Συχνουρία, Νυκτουρία, Επιτακτικότητα, Επιτακτική ακράτεια ούρων.Θεραπεία με Botox.

Υπερδραστήρια κύστη

Πρόκειται για μία κατάσταση κατά την οποία συμβαίνουν αιφνίδιες συσπάσεις της ουροδόχου κύστης, ακούσιες (παρά δηλαδή τη θέληση του ασθενούς), οι οποίες προκαλούν μία ξαφνική, επιτακτική και ακατανίκητη επιθυμία για ούρηση (έπειξη), ακόμα και αν η κύστη περιέχει μία μικρή ποσότητα ούρων.

Η υπερδραστήρια κύστη παρουσιάζεται σε άνδρες και γυναίκες και η συχνότητα εμφάνισης της αυξάνεται με την ηλικία. Συχνά συνυπάρχει και με άλλες δυσλειτουργίες του κατώτερου ουροποιητικού συστήματος. Αν και η πάθηση είναι εξίσου συχνή και στα δύο φύλα, η ακράτεια ούρων είναι συχνότερη στις γυναίκες.

Ποια είναι τα συμπτώματα της υπερδραστήριας κύστης ;

Συχνουρία: Ο ασθενής πάει πάνω από 8 φορές στην τουαλέτα την ημέρα.
Νυκτουρία: Ο ασθενής ξυπνάει το βράδυ από την ανάγκη να επισκεφθεί την τουαλέτα.
Επιτακτικότητα: Ο ασθενείς έχει ένα αιφνίδιο και ισχυρό αίσθημα για ούρηση.
Επιτακτική ακράτεια ούρων: Η αιφνίδια και έντονη ανάγκη για ούρηση οδηγεί πολλές φορές σε ακούσια διαφυγή ποσότητας ούρων, κατά των οποία ο ασθενής δεν προλαβαίνει να φτάσει στην τουαλέτα.

Οι ασθενείς με υπερδραστήρια κύστη αναγκάζονται πολλές φορές να τροποποιούν ή να αναβάλλουν τις καθημερινές τους δραστηριότητες και να προσαρμόζουν τον τρόπο ζωής τους, σύμφωνα με τους περιορισμούς που τους επιβάλλουν τα συμπτώματα της πάθησης.

Ποια είναι η θεραπεία για το σύνδρομο της υπερδραστήριας ουροδόχου κύστης ;

Υπάρχουν διάφορες θεραπευτικές επιλογές, όπως :
Αλλαγές στον τρόπο ζωής
Επανεκπαίδευση της ουροδόχου κύστης
Φαρμακευτική αγωγή
Χειρουργική θεραπεία
Θεραπεία με νευροδιέγερση ή με Botox

Γενικές οδηγίες που μπορεί να βοηθήσουν

Ο καφές, το τσάι και τα αναψυκτικά τύπου κόλα μπορεί να επιδεινώνουν τα συμπτώματα. Δοκιμάστε να διακόψετε ή έστω να περιορίσετε την κατανάλωσή τους.
Το αλκοόλ σε μερικούς ανθρώπους μπορεί να επιδεινώσει τα συμπτώματα.
Πίνετε κανονικές ποσότητες υγρών. Η κανονική ποσότητα υγρών είναι περίπου 6 με 8 ποτήρια την ημέρα, τα οποία πρέπει να αυξάνονται, όταν ο καιρός είναι ζεστός.
Πηγαίνετε στην τουαλέτα, μόνο όταν το χρειάζεστε.